بخشنامه جذب و توزیع سهمیه های چهارگانه قیر بزودی ابلاغ می شود

به گزارش مدیرسا، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: محتوای بخشنامه جذب و توزیع سهمیه های چهارگانه قیر جهت اجرای طرح های عمرانی نهایی شده و بزودی این بخشنامه ابلاغ می شود.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، اولین نشست کارگروه قیر سال ۱۴۰۲ روز دوشنبه چهارم دیماه به ریاست امیر محمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با حضور اعضا و نمایندگان وزارت خانه های کشور، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، بنیاد مسکن و سازمان بسیج سازندگی برگزار گردید.
در ابتدای این نشست غفاری به تشریح نقش وزیر راه و شهرسازی در تصویب طرح اصلاح بند «ک» تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد و اظهار داشت: ابتکار عمل و پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی منجر به رفع ابهامات سایر دستگاههای تصمیم گیر شد و سر انجام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون اصلاح بند «ک» تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور» را که در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ اول آذر ۱۴۰۲ از جانب مجمع تشخیص مصلحت نظام با اصلاح ماده واحده، موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شده، برای اجرا به وزارت خانه های نفت، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ نمود.
وی در ادامه از نهایی شدن محتوای «بخشنامه جذب و توزیع سهمیه های چهارگانه قیر جهت اجرای طرح های عمرانی کشور» اطلاع داد و اظهار داشت: بزودی این بخشنامه به دستگاههای ذی ربط ابلاغ می شود.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به تخصیص سهمیه یک سوم در هفته گذشته، تصریح کرد: اصل شفاف سازی، مستندسازی و آگاه سازی در تهیه گزارش ها لحاظ شود تا تأثیرگذاری حداکثری را در بر داشته باشد. همینطور با عنایت به این که در بعضی از استان ها بخصوص استانهای نیمه شمالی کشور فصل انجام عملیات آسفالت تمام شده است، در مورد مدیریت میزان جذب قیر و مصرف آن در پروژه ها دقت شود. بعنوان مثال در وزارت راه و شهرسازی مصارف در این فصل به استانهای جنوبی کشور بیشتر اختصاص می یابد.
غفاری اضافه کرد: در مورد نرخ هم بر سر مبنا قرار دادن متوسط قیمت ۹ ماهه اول سال جاری توافق حاصل شده است و درحال رایزنی با مجلس شورای اسلامی برای تثبیت همین نرخ هستیم.

منبع: