پرداخت زیان مسافری راه آهن از طرف دولت

به گزارش مدیرسا، مدیرعامل راه آهن اظهار داشت: پرداخت زیان مسافری از طرف دولت می تواند موجب بهبود و افزایش ظرفیت ناوگان مسافری و همین طور کمک به نگهداری و توسعه خطوط ریلی شود.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن، اظهار داشت: طبیعی است که با عنایت به تقاضای بالای مردم برای سفر ریلی در روزهای نوروز باید توجه مضاعفی به موضوعات حوزه مسافری داشته باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اکنون ۵۷ درصد قطارهای برون شهری ما از مشهد یا به مشهد است برای همین راه آهن با افتخار خودرا خادم زوار امام رضا می داند و ازاین رو باید از آغاز سفر تا آخر به طوری اکرام مسافرین صورت بگیرد که هر کدام از مسافران، به سفیران حمل و نقل ریلی تبدیل شوند.
وی افزود: ویترین حوزه ریلی با همه مشکلات و زحماتش، حوزه مسافری است. پس باید علاوه بر فضاسازی و اقدامات فرهنگی متناسب با ایام، بهترین امکانات همچون در ایستگاه ها، خدمات بهداشتی، کوپه ها، نمازخانه ها و رستوران ها برای مسافران نوروزی فراهم گردد.
صالحی تصریح کرد: وظیفه راه آهن تکریم تمام قد مسافرین عزیز است اما این تکریم در چهارچوب رعایت ضوابط و مقررات است. ازاین رو سوار کردن فردی که بلیت ندارد یا با بلیت غیر همنام قصد سفر دارد و یا فردی که حجاب را رعایت نمی کند، بر خلاف مقررات است و باید برخورد شود.
معاون وزیر راه همین طور با اظهار خرسندی از مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره ی جبران زیان مسافری شرکت راه آهن اظهار داشت: پرداخت زیان مسافری از طرف دولت می تواند موجب بهبود و افزایش ظرفیت ناوگان مسافری و همین طور کمک به نگهداری و توسعه خطوط ریلی شود. برای رفاه بیشتر مردم و معطل نشدن در صف، باید در مسیری حرکت نماییم که بتوانیم ضریب بیشتری به خرید اینترنتی در فروش بلیت بدهیم.

منبع: