مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران تاكید كرد: لزوم پیشرو بودن تعاونی ها در حوزه هوشمندسازی

به گزارش مدیرسا، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی و انبوه سازی شهر تهران اظهار داشت: هوشمندسازی نقش موثر و به سزایی در نگهداشت انرژی و جلوگیری از هدررفت منابع آبی دارد و تعاونی ها باید از این فرصت به نحو مطلوب بهره گیرند و در حوزه هوشمندسازی پیشرو باشند.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، خشایار باقرپور در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه شهر هوشمند ایران که در مصلای حضرت امام خمینی (ره) برگزار گردید، اظهار داشت: هم اکنون در یک دوران گذار از شهر الکترونیک به شهر هوشمند هستیم. در تمام دنیا مقوله هوشمندسازی در حوزه های مختلف بطور سریع در حال توسعه است. در عرصه صنعت ساختمان و شهرسازی این مقوله باید به عنوان زیرساخت زندگی افراد جایگاه خودش را داشته باشد.

وی افزود: این حرکت و جریان از سالهای قبل در کشورهای پیشرفته شروع شده است. در کشور ما هم حرکت های منفردی در حوزه های مختلف به ویژه در عرصه های حاکمیتی انجام شده و اتفاقات خوبی را در دولت الکترونیک شاهد می باشیم.

باقرپور برگزاری این نمایشگاه را فرصت بسیار خوبی برای بازدیدکنندگان دانست و اظهار داشت: از شرکتهای دانش بنیان و استارت آپی و فعالان بخش تعاون، استانداری ها و شهرداری ها در نمایشگاه حضور دارند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی و انبوه سازی شهر تهران درباره ی لزوم هوشمندسازی در عرصه تعاونی ها اشاره کرد: در عرصه تعاون نیاز به یک پوست اندازی داریم تا باردیگر جایگاه مردمی و باور حاکمیتی خودرا پیدا کند. معتقدم که هوشمندسازی فرصت خوبی است که تعاون از آن ساختار سنتی خود بیرون رود و وجوه تمایز را نسبت به سایر بخشهای اقتصادی بوجود آورد. بخش تعاون با مشارکت مردمی حرکت می کند و مردم از حرکتهای نوگرایانه استقبال می کنند.

وی اضافه کرد: هوشمندسازی مقوله ای نیست که با سه روز برگزاری نمایشگاه نهادینه شود و نیاز به کار بیشتر و برگزاری نمایشگاه های طولانی مدت تر و حتی نمایشگاه های دائمی یا نمایشگاه هایی در سطح استانها دارد.

باقرپور اظهار داشت: ما در جایگاه اتحادیه آمادگی داریم بوسیله تعاملی که با مجموعه های دانش بنیان دراین زمینه ایجاد می نماییم این تکنولوژی را به شرکت های تعاونی منتقل نماییم. تمام مسایل هوشمندسازی بومی سازی شده که اتفاق خوبی است.

وی افزود: پرداختن به مقوله فرهنگ سازی و زیرساختهای هوشمندسازی مهمست و باید در نهادهای ذیربط صورت گیرد. گاهی می بینیم که تکنولوژی ها وارد کشور ما می شود ولی فرهنگ استفاده از تکنولوژی با تاخیر هم راه است پس این فرصت را نداریم که در بعد فرهنگ سازی جا بمانیم و باید در این زمینه اقدامات موازی به سرعت انجام گیرد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی و انبوه سازی شهر تهران در آخر اظهار داشت: هوشمندسازی نقش موثر و به سزایی در نگهداشت انرژی و جلوگیری از هدررفت منابع آبی دارد و تعاونی ها می توانند از فرصت پیش آمده به نحو مطلوب بهره گیرند و در حوزه هوشمندسازی پیشرو باشند.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، چهارمین نمایشگاه و کنفرانس شهر هوشمند ایران با هدف عرضه توانمندی های حوزه شهر هوشمند از ۱۱ تا ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار می گردد و علاقمندان حوزه فناوری، هوشمندسازی، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها می توانند در این رویداد شرکت نمایند.

منبع: